1. Zmiana programu priorytetowego „Czyste Powietrze"(dalej PPCP)
będzie obejmowała część 2)
i 3) PPCP, czyli beneficjentów uprawnionych do podwyższonego i najwyższego poziomu dofinansowania w zakresie:
a) możliwości wnioskowania o dofinansowanie z prefinansowaniem,
b) możliwości uzyskania wyższej o 10 tys. maksymalnej kwoty dotacji.
2. Uruchomienie naboru programu po zmianie dot. uruchomienia
prefinansowania od 15.07.2022 r. - wyłącznie dla nowych beneficjentów
składających wniosek o dofinansowanie w ramach programu.
3. Okres realizacji przedsięwzięcia dla dotacji z prefinansowaniem to 18 miesięcy od daty złożenia wniosku o dofinansowanie.
4. Wnioski o dofinansowanie będą składane wyłącznie za pośrednictwem Generatora Wniosków o Dofinansowanie (GWD). W GWD beneficjent będzie miał do wyboru osobny formularz dla wniosku o dotację z prefinansowaniem. Po wypełnieniu wniosku w GWD beneficjent będzie mógł:
* podpisać wniosek kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo profilem zaufanym oraz przesłać go automatycznie za pośrednictwem wskazanego serwisu do właściwego wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej
(wfośigw) na wyznaczoną skrzynkę podawczą ePUAP albo
* w przypadku braku podpisu elektronicznego (po przesłaniu wersji
elektronicznej wniosku za pomocą GWD) wydrukować formularz wniosku, ręcznie podpisać i
przesłać pocztą lub przekazać za pośrednictwem punktu informacyjno-konsultacyjnego w gminie.
5. Ocena wniosków z prefinansowanie będzie się odbywała w terminie
do 14 dni kalendarzowych (+ ew. uzupełnienie wniosku o dotację z prefinansowaniem - 10 dni roboczych).
6. Prefinansowanie stanowi wypłatę przez wfośigw przyznanej beneficjentowi części lub całości dotacji na rachunek bankowy wykonawcy, na warunkach określonych w programie.
7. Warunkiem przyznania dofinansowania i wypłaty zaliczki jest
przedłożenie wraz z wnioskiem o dofinansowanie:
a) zaświadczenia wydawanego zgodnie z pkt 8 ppkt 1.2 części 2) i
części 3) programu (dot. potwierdzenia przeciętnego miesięcznego dochodu beneficjenta na jednego członka jego gospodarstwa domowego lub potwierdzenia ustalonego prawa do otrzymywania zasiłku stałego, zasiłku okresowego, zasiłku rodzinnego lub specjalnego zasiłku opiekuńczego;
b) zawartej/zawartych z wykonawcą/ wykonawcami umowy/ umów na
realizację danego zakresu przedsięwzięcia (maksymalnie 3 umowy zawarte pomiędzy wnioskodawcą
a wykonawcą zgodnie z warunkami wynikającymi z Programu, których
przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane przewidziane w przedsięwzięciu realizowanym
w ramach Programu);
8. Zaliczka może być wypłacona maksymalnie do wysokości 50%
przyznanej dotacji przypadającej na dany zakres przedsięwzięcia zawarty w danej umowie z wykonawcą, przy czym suma wszystkich
2 z 2
wypłaconych zaliczek nie może przekroczyć 50% maksymalnej kwoty
dotacji na realizację przedsięwzięcia wynikającej z wniosku o dofinansowanie.
9. Kwota dotacji w formie zaliczki zostanie wypłacona bezpośrednio na
rachunek wykonawcy
w terminie do 14 dni od daty zawarcia umowy o dofinansowanie, lecz nie wcześniej niż 14 dni
przed datą rozpoczęcia realizacji przedmiotu umowy beneficjenta z wykonawcą.
10. Pozostała część dofinansowania przypadającego na dany zakres
przedsięwzięcia zawarty w danej
umowie z wykonawcą (umowach z wykonawcami) zostanie wypłacona
bezpośrednio na rachunek wykonawcy, po zrealizowaniu zakresu tej umowy i złożeniu przez beneficjenta wniosku o płatność.
11. Beneficjent zobowiązany jest przedstawić wraz z wnioskiem o
płatność potwierdzenie opłacenia wkładu własnego na realizację przedsięwzięcia, który stanowi
różnicę pomiędzy faktycznie poniesionym kosztem kwalifikowanym przedsięwzięcia a kwotą dotacji
udzieloną beneficjentowi na podstawie umowy o dofinansowanie, wyliczonego zgodnie z programem,
przypadającego na umowę z wykonawcą.
12. Wypłata należnej kwoty dotacji (w tym rozliczenie prefinansowania
po wcześniej wypłaconej zaliczce) nastąpi w maksymalnie trzech częściach na podstawie złożonego przez beneficjenta wniosku o płatność, na rachunek bankowy wykonawcy lub na rachunek bankowy beneficjenta w terminie 30 dni od daty wpływu do wfośigw kompletnego i prawidłowo
wypełnionego wniosku o płatność wraz z wymaganymi dokumentami.
13. Beneficjentom zostanie udostępniony wzór umowy z wykonawcą,
który beneficjent będzie mógł wykorzystać do uregulowania stosunku prawnego z wykonawcą.
Wykorzystanie wzoru umowy
jest dobrowolne, umowy o innej treści uzgodnionej między wykonawcą a beneficjentem również
mogą stanowić podstawę wypłaty zaliczki, o ile nie stoją w sprzeczności z wymogami programu.
14. Wyboru wykonawcy (ów) realizujących przedsięwzięcie dokonuje beneficjent na własne ryzyko.
15. Termin realizacji przedmiotu umowy zawartej przez beneficjenta z
wykonawcą powinien dawać realną możliwość realizacji przedsięwzięcia w terminie zgodnym z programem.
16. Wykonawca, z którym beneficjent podpisuje umowę musi działać na rynku usług budowlanych,
remontowych lub montażowych co najmniej 1 rok albo posiadać
doświadczenie w realizacji co najmniej pięciu inwestycji dla beneficjentów w programie priorytetowym „Czyste Powietrze".
Szczegółowe informacje na temat Programu „Czyste Powietrze"
dostępne są na stronie www.czystepowietrze.gov.pl oraz na stronach
internetowych wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki
wodnej: https://wfosigw.wroclaw.pl/.
Zmiana programu priorytetowego „Czyste Powietrze"
Archiwum
05 Sie 2022, PiąData publikacji, 05 Sie 2022, Pią
Dawid GrabarekAutor, Dawid Grabarek 816Ilość wyświetleń, 816