Wójt Gminy Paszowice Sebastian Oszczęda informuje, że Gmina Paszowice ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć z zakresu demontażu, transportu i unieszkodliwienia azbestu z terenu gminy. Zadanie będzie współfinansowane w ramach ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest, realizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.
Wnioski o usunięcie wyrobów zawierających azbest należy składać w terminie 15.03.2022- 31.03.2022 do Urzędu Gminy w Paszowicach.
Wnioski należy składać na formularzu wniosku, który można pobrać jako załącznik do niniejszego zawiadomienia, za pośrednictwem: poczty tradycyjnej/kurierem na adres Urząd Gminy Paszowice, Paszowice 137, 59-411 Paszowice lub poczty elektronicznej na adres ug@paszowice.pl w formie skanu dokumentu z podpisami wnioskodawcy, a także osobiście w sekretariacie urzędu.
Lista nieruchomości, z których zostaną usunięte wyroby azbestowe w 2022 r. zostanie ustalona wyłącznie w oparciu o wnioski właścicieli złożone w w/w terminie, według kolejności wpływu. Wnioski składane po tym terminie pozostaną bez rozpatrzenia.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 76/870-17-92 wew. 204.
Wydatki z tytuły zakupu i montażu nowych pokryć dachowych będą należały do właściciela budynku.
Wnioskodawcy prowadzący działalność gospodarczą oraz wnioskodawcy prowadzący działalność w sektorze produkcji rolnej zobowiązani są również do załączenia do wniosku oświadczenia o pomocy de minimis, dostępnego również w sposób wskazany powyżej.
Przypominamy, iż azbest jest substancją stwarzającą szczególne zagrożenie dla środowiska, której wykorzystywanie, przemieszczanie oraz eliminowanie dozwolone jest przy zachowaniu szczególnych środków ostrożności. Na mocy prawa polskiego azbest może być wykorzystywany nie dłużej niż do 31 grudnia 2032 r.