Także w tym roku przedsięwzięcie usuwania azbestu i materiałów zawierających azbest na terenie Gminy Paszowice cieszyło się dużym zainteresowaniem mieszkańców. Wykonawca usługi zdemontował, zebrał i przetransportował do właściwej instalacji składującej materiały niebezpieczne zawierające azbest aż 67,26 ton odpadu, który został tam unieszkodliwiony. W realizacji „akcji” Gminę Paszowice finansowo wspierają dotacją w kwocie 44 100,00 zł Narodowy oraz Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. To właśnie dzięki środkom zewnętrznym możliwy jest tak znaczący zakres tego zadania oraz osiągnięcie zakładanego efektu ekologicznego.
Temat usuwania azbestu jeszcze za pewne powróci w przyszłym roku, kiedy w ramach organizowanego przez WFOŚiGW naboru Gmina Paszowice ponownie będzie starała się o pozyskanie środków na ten cel. Cieszy fakt, że świadomość ekologiczna w społeczeństwie jest coraz większa i nadal pojawiają się pytania mieszkańców o możliwość bezpiecznego pozbycia się niechcianego, groźnego dla zdrowia odpadu.